« galvenā        draugiem.lv/LAMB
Kā mūs atrast?    Show your Card!       
 
   
 

 

Pērkam automašīnu vai pārvietošanās iespēju?

(14.09.2017)

Nesen kultūras un patstāvīgas domas interneta žurnāls Satori.lv rīkoja diskusiju „Satiksmes dalībnieku iekļaušanās vienotā satiksmē”. Tā notika pirms filmas „Velosipēdi pret automašīnām” demonstrācijas, kura stāstapar riteņbraukšanas aktīvistiem dažādās pasaules pilsētās un viņu centieniem mainīt akcentus satiksmes plūsmā.  Diskusijā, kurā piedalījās gan atbildīgās amatpersonas, gan sabiedrisko organizāciju pārstāvji un žurnālisti, kopumā reāli tika novērtēta šībrīža situācija Rīgā, automašīnu, velosipēdu un sabiedriskā transporta kopdzīve uz galvaspilsētas ceļiem, kā arī tika prognozēta nākotne un meklēti iespējamie risinājumi. Jāpiekrīt, ka problēma ir veloceļu savienojumu, tātad kopēja tīkla trūkums, sarežģījumus sagādā tiltu šķērsošana, piemēram, uz Vanšu tilta vai Gaisa tilta, kurriteņbraucējam un gājējam bieži nepietiek vietas, lai samainītos, bet, ja ceļā ir māmiņa ar ratiņiem... Vēl nav uzbūvēti veloceliņi uz Ziepniekkalnu, Dārziņiem, Bolderāju, kas ievērojami atvieglotu došanos uz darbu ar riteni, automašīnu atstājot mājās. Turklāt mūsu rīcībā nav klimata regulētājs, vēl joprojām ir rudens, ziema un citi gadalaiki, kas ietekmē satiksmes iespējas.

Tomēr analizējot situācijas vēlamo attīstību nākamajos desmit, piecpadsmit gados, gan šajā, gan citās diskusijās, maz tiek ņemti vērā jaunie, modernie spēlētāji kopējā ceļu satiksmes laukumā, kuri vēl nav ienākuši, vēl ir maz pazīstami, tomēr pakāpeniski kļūs par mūsdienīgas lielpilsētas ikdienu. Iespējams, ka risinājums nav meklējams tikai jaunās ielās, stāvvietās, administratīvos  auto iebraukšanas nodokļos un aizliegumos, bet izmaiņās pašā izpratnē par satiksmes nozīmi cilvēka dzīvē. Jau šobrīd ASV, Zviedrijā un citās valstīs tiek izmēģināti dažādi bezpilota transporta līdzekļi, kuri pārvietojas ar datora, nevis autovadītāja, palīdzību. Igaunijā regulārā maršrutā jau brauc pirmais izmēģinājuma bezpilota auto, bet Latvijā tāds cerams tiks ieviests līdz gada beigām. Nesen ASV Senāts nobalsoja par 25 000 šādu auto ieviešanas un testēšanas programmu, kas liecina, ka tāds nākotnes pārvietošanās veids valstī tiek atbalstīts arī likumdevēja līmenī.

Vairāki satiksmes eksperti  ir pārliecināti, ka 2030. gadā pilsētās dominēs  elektromobiļi, liela daļa– bezpilota. Tie tiks izsaukti ar viedtālruņa palīdzību un aizvedīs, kur nepieciešams, tālāk turpinot ceļu ar jau citu pasažieri viņam nepieciešamajā maršrutā. Tāpat arvien lielāku nozīmi un izplatību iegūs automašīnu koplietošana, lai pilsētā sastrēgumus neveidotu spēkrati, kuros ir tikai vadītājs vai labākajā gadījumā viens pasažieris. Ja nesen doma, ka automašīnu var iznomāt uz ielas vienā stāvvietā kā riteni ar īpašas telefona aplikācijas palīdzību, bet atstāt jau citā vietā, bija nereāla, tad šodien Rīgā tāds pakalpojums (CARGURU) jau strādā.Savukārt, lai attīstītu velo kustību Rīgā būtu nepieciešams ievērojami palielināt velonomu skaitu, kur satiksmes dalībnieks ar viedtālruņa palīdzību varētu iznomāt riteni, turklāt pirmā pusstunda būtu bez maksas. Lai to īstenotu ir nepieciešams pašvaldību atbalsts, kā tas ir vairākās Eiropas pilsētās.

Kā šie jauninājumi ietekmētu nākotnes satiksmi Rīgā? Pirmkārt, samazinātos automašīnu skaits, jo viens spēkrats tiktu izmantots daudz lielākam braucienu skaitam.Tādejādi,iespējams, varētu pat samazināt stāvvietu skaitu un mazinātos sastrēgumi. Otrkārt, bezpilota automašīnām nebūtu tā sauktais cilvēciskais faktors, kur elementāra vadītāja kļūda var izraisīt avāriju. Piemēram, nebūtu iespējams traumēt riteņbraucēju, neuzmanīgi veicot labo pagriezienu vai izbraucot no pagalma. Protams, jārūpējas, lai datoru programmas būtu drošas un neietekmējamas. Treškārt, uzlabotos vides situācija, jo mazāks būtu izmešu apjoms. Tas nenozīmē, ka pilsētas attīstību varam atstāt tikai nākotnes transporta ziņā un savienots velotīkls, jauni veloceliņi un drošas velostāvvietas vairs nav vajadzīgi, tomēr nākotnes satiksmes līdzekļi kopā ar šīsdienas realitāti un plāniem var veidot daudz drošāku un iedzīvotājiem draudzīgāku satiksmi.

Tā kā mūsu galvaspilsētu, kas veidojusies jau vairāk nekā astoņsimt gadus, nevar nojaukt un uzbūvēt no jauna atbilstoši šodienas satiksmes plūsmas prasībām, īpašu nozīmi iegūst ne tikai satiksmes noteikumu ievērošana, bet arī dažādu satiksmes dalībnieku savstarpējā pieklājība un loģiskā domāšana uz ceļa, ko ne vienmēr ir iespējams aprakstīt noteikumu punktos un pantos. Kr. Barona iela ir kā sava veida satiksmes laboratorija, kurā jāsadzīvo riteņbraucējiem, autovadītājiem un sabiedriskajam transportam, turklāt ātruma ierobežojums ir 30 km/h. Laiks rādīs vai šajā laboratorijā veiktie eksperimenti attaisnojas.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis



Iepriekšējie raksti:
28.08.2017 » Kā mainās OCTA?
21.07.2017 » Aizaugušas ceļa zīmes kā dabas stihija vasarā!
10.07.2017 » Tolerance kā nākotnes satiksmes dvēsele!
10.04.2017 » Trauksmes zvans pār gājēju pārejām
07.03.2017 » Kad Latvijā pienāks “melnās statistikas” gals?!
28.02.2017 » Drošības aprīkojums kā miesassargs
26.01.2017 » Fotoradaru nauda jāiegulda mūsu nākotnē!
19.12.2016 » Kā labot cilvēciskās kļūdas?
07.11.2016 » Autovadītājs ir samaksājis par labiem ceļiem!
18.10.2016 » Ir piedzimis pēdējais šoferis ar tiesībām!

 
 

Juris Zvirbulis

Jau daudzus gadus LAMB ir līdzās autobraucējiem, lai pildītu savu galveno uzdevumu – radīt drošības sajūtu ceļā. Autovadītājam svarīgi zināt, ka viņam vienmēr ir uz ko paļauties grūtā brīdī, neatkarīgi no laika apstākļiem un diennakts stundas.

Ar cieņu
Juris Zvirbulis
LAMB autokluba prezidents

 
Copyright © .:: LAMB ::. 2005-2017. All Rights Reserved

Latvijas Reitingi Top.LV
autoevakuators, evakuators, auto evakuators, SOS autoevakuators, SOS evakuators, diennakts SOS evakuators autoevakuācija, auto evakuēšana, auto pārvietošana, auto palīdzība uz ceļa, uz ielas, uz šosejas, auto tehniskā palīdzība uz ceļa, auto transportēšana Latvijā, evakuatora pakalpojumi, evakuatora palīdzība, automašīnu evakuācija, automašīnu transportēšana, automašīnu ievilkšana, automašīnu izvilkšana no grāvja, automašīnu labošana uz ceļa ( pēc situācijas ), automašīnu pārvietošana, bojātu automašīnu transportēšana, bojātu auto evakuācija, bojātu auto uzglabāšana, avarējušu, pēc avārijas automašīnu transportēšana, pārvietošana, vilkšana, diennakts auto SOS palīdzība, diennakts autoevakuācija, diennakts auto evakuācija, diennakts autoevakuators, diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, evakuatora pakalpojumi, evakuācija, iestigušu mašīnu izvilkšana, izvilkšana no grāvja, bedres, nogādāšana mājās, servisā, birojā, stāvlaukumā, SOS diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, SOS diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, ielas, šosejas, autostrādes ( ceļā ), izbraukumā, SOS palīdzība, tehniskā palīdzība ceļā, transporta līdzekļu transportēšana, transporta līdzekļu evakuācija, tehnika palīdzība uz ielas Centrs , Āgenskalns, Bolderāja, Beberbeķi, Bieķensala, Bieriņi, Bišumuiža, Bukulti, Buļļi, Botāniskā dārza rajons, Brasa, Brekši, Čiekurkalns, Dārziņi, Daugavgrīva, Dārzciems, Dreiliņi, Dzirciems, Grīvas masīvs, Grīziņkalns, Iļģuciems, Imanta, Jaunciems, Jaunmīlgrāvis, Jugla, Katlakalns, Klīversala, Ķīpsala, Kleisti, Kundziņsala, Lucavsala Ķengarags, Mangaļsala, Mežciems, Mežaparks, Pārdaugava, Pļavnieki, Purvciems, Pētersala , Rumbula, Sarkandaugava, Šampēteris, Suži, Šmerlis, Teika, Titurga, Torņakalns, Vecāķi, Vecrīga, Vakarbuļļi, Vecmīlgrāvis, Zasulauks, Ziemeļblāzma, Ziepniekkalns, Zolitūde, Spilve, Berģi, Autoevakuācija, Palīdzība uz ceļa, Evakuators Rīgā, Autopalīdzība Rīga, Evakuatori Rīgā, Diennakts auto palīdzība, Diennakts SOS, Diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, Diennakts auto evakuācija, Auto evakuators, Autoevakuators, Auto evakuācija, Automašīnu evakuācija, Auto evakuēšana, Automobiļu atvēršana, Auto piestartēšana, Dzinēja piestartēšana, Auto pārvietošana, Automašīnu pārvietošana, Auto palīdzība uz ceļa, Auto tehniskā palīdzība, Bojātu automašīnu transportēšana, Auto transportēšana, Auto transportēšana Latvijā, Autoevakuatora palīdzība, Automašīnu izvilkšana no grāvja, Automašīnu labošana uz ceļa, Auto remonts uz ceļa, Automobiļu transportēšana, Bojātu auto evakuācija, Avarējušu automašīnu evakuācija, Auto evakuācija, Evakuatora, autoevakuatora pakalpojumi, Evakuācija pēc avārijas, SOS palīdzība uz ceļa, Tehniskā palīdzība ceļā, Transporta līdzekļu transportēšana, evakuācija