« galvenā        draugiem.lv/LAMB  
Kā mūs atrast?    Show your Card!       
 
   
 

 

Salu tilts nokalpojis, jāizmet!?

(26.02.2013)

„Salu tilts savu laiku esot nokalpojis un tādēļ ir kritiskā stāvoklī”, uzskata pilsētas domes priekšsēdētājs, it kā tilts būtu, piemēram, mikroviļņu krāsns, kas pēc nolietošanas jāmet ārā un jāskatās pēc jaunas. Vai tad izmetīsim arī Salu tiltu un būvēsim jaunu? Ko lai saka par Bruklinas tiltu Ņujorkā vai slaveno Tower Bridge Londonā, jo pēc Ušakova loģikas tiem jau sen bija jābūt „izmestiem”. Tomēr šajās pilsētās infrastruktūras objektu uzturēšana tiek plānota savlaicīgi, un ar saviem tiltiem lepojas nevis runā par to nokalpošanu.
 
Cilvēkiem kopumā, viņu vidū arī autovadītājiem, ir raksturīgi pierast pie daudz kā, piemēram, pie dārgas degvielas vai degvielas deficīta, tāpat arī pie sliktiem ceļiem. Iespējams, ka tā noticis ar Rīgas vadību, kas ceļus pilsētā uzskata par apmierinošiem, neskatoties uz faktu, ka TNS aptaujā 93% respondentu tos vērtējuši kā nepieņemamus. Bet varbūt tas ir mēģinājums uzlabot rīdzinieku auto vadīšanas prasmes, liekot tiem ikdienā braukt bezceļu apstākļos? Jāatzīst, ka šī ziema Rīgā ir īpaša, jo tik slikti ceļi, tilti un pārvadi vēl nav bijuši kopš neatkarības atgūšanas. Reālā situācija Rīgas ielās acīmredzami kontrastē ar reklāmām par Rīgas vadības paveiktajiem „lieldarbiem” rīdzinieku labā, laikam autovadītāji netiek uzskatīti par rīdziniekiem.
 
Ir zināms, ka vadīt nozīmē plānot, organizēt, motivēt un kontrolēt, bet šī ziema atklāja atbildīgo institūciju nespēju veikt savus pienākumus. To apliecina bedrīšu remonta veids, kāds Rīgā ir izvēlēts – bastoties uz autovadītāju operatīvu informāciju, skraidīt apkārt pa pilsētu un bērt bedrēs tādu asfaltbetona maisījumu, kas noturēsies pāris mēnešus un pēc tam būs jāremontē atkal. Var piekrist, ka bīstamas bedres gadījumā nevar gaidīt līdz pavasarim un siltākam laikam, bet vai tad pilsētas pašvaldības amatpersonas nespēj savlaicīgi plānot ceļu remonta darbus, izzināt, kur veidojas bedres un citi bojājumi, savlaicīgi tos salabot jau siltajā gada laikā, lai ziemā nauda nebūtu jāizmet vējā. Ja Rīgā ik dienu lāpa aptuveni 100 m2 bedrīšu, bet viena m2 lāpīšana izmaksā 17 latus, tad nav grūti aprēķināt, ka ik dienu Rīgā tiek zaudēti 1700 latu, kuri nekad nedos saprātīgu rezultātu, jo pēc pāris mēnešiem bedres būs atkal jālāpa, un šobrīd ieguldītie līdzekļi būs zuduši. 1700 lati dienā ir aptuveni 50 000 latu mēnesī, un par šādu summu iespējams atjaunot ne vienu vien transporta pieturu, uzcelt bērnu spēļu laukumu vai renovēt iekšpagalmu.
 
Lai parādītu sabiedrībai „īstu vīru” rīcību, Rīgas domes vadība draud ar atbildīgo sodīšanu, līdz pat atbrīvošanai no darba, tomēr ir tautas teiciens par cilvēkiem, kas otra acīs redz skabargu, bet savā neredz baļķi. Līdzīgi ir šobrīd Rīgā, kur tiek meklēti „pārmijnieki”, lai visu vainu uzgrūstu viņiem, bet paši varētu pozicionēt sevi kā dikti lietišķus un aktīvus pilsētas bosus, kuri visu savu darba dienu un nakti velta rīdzinieku vajadzībām.
 
Autoklubam LAMB, kā sabiedriskai organizācijai, ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādejādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis



Iepriekšējie raksti:
29.06.2018 » Vai iespējams pilnībā novērst bojāeju uz ceļiem? Jā!
25.04.2018 » Ziemassvētku dāvana, kuru negaidām!
07.03.2018 » Satiksmes drošību vai peļņu budžetam?!
28.11.2017 » Kad nelaime atnāk brēkdama
25.10.2017 » Vai autovadītājs ir budžeta lāpītājs?
14.09.2017 » Pērkam automašīnu vai pārvietošanās iespēju?
28.08.2017 » Kā mainās OCTA?
21.07.2017 » Aizaugušas ceļa zīmes kā dabas stihija vasarā!
10.07.2017 » Tolerance kā nākotnes satiksmes dvēsele!
10.04.2017 » Trauksmes zvans pār gājēju pārejām

 
 

Juris Zvirbulis

Jau daudzus gadus LAMB ir līdzās autobraucējiem, lai pildītu savu galveno uzdevumu – radīt drošības sajūtu ceļā. Autovadītājam svarīgi zināt, ka viņam vienmēr ir uz ko paļauties grūtā brīdī, neatkarīgi no laika apstākļiem un diennakts stundas.

Ar cieņu
Juris Zvirbulis
LAMB autokluba prezidents

 
Copyright © .:: LAMB ::. 2005-2019. All Rights Reserved

Latvijas Reitingi Top.LV
autoevakuators, evakuators, auto evakuators, SOS autoevakuators, SOS evakuators, diennakts SOS evakuators autoevakuācija, auto evakuēšana, auto pārvietošana, auto palīdzība uz ceļa, uz ielas, uz šosejas, auto tehniskā palīdzība uz ceļa, auto transportēšana Latvijā, evakuatora pakalpojumi, evakuatora palīdzība, automašīnu evakuācija, automašīnu transportēšana, automašīnu ievilkšana, automašīnu izvilkšana no grāvja, automašīnu labošana uz ceļa ( pēc situācijas ), automašīnu pārvietošana, bojātu automašīnu transportēšana, bojātu auto evakuācija, bojātu auto uzglabāšana, avarējušu, pēc avārijas automašīnu transportēšana, pārvietošana, vilkšana, diennakts auto SOS palīdzība, diennakts autoevakuācija, diennakts auto evakuācija, diennakts autoevakuators, diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, evakuatora pakalpojumi, evakuācija, iestigušu mašīnu izvilkšana, izvilkšana no grāvja, bedres, nogādāšana mājās, servisā, birojā, stāvlaukumā, SOS diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, SOS diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, ielas, šosejas, autostrādes ( ceļā ), izbraukumā, SOS palīdzība, tehniskā palīdzība ceļā, transporta līdzekļu transportēšana, transporta līdzekļu evakuācija, tehnika palīdzība uz ielas Centrs , Āgenskalns, Bolderāja, Beberbeķi, Bieķensala, Bieriņi, Bišumuiža, Bukulti, Buļļi, Botāniskā dārza rajons, Brasa, Brekši, Čiekurkalns, Dārziņi, Daugavgrīva, Dārzciems, Dreiliņi, Dzirciems, Grīvas masīvs, Grīziņkalns, Iļģuciems, Imanta, Jaunciems, Jaunmīlgrāvis, Jugla, Katlakalns, Klīversala, Ķīpsala, Kleisti, Kundziņsala, Lucavsala Ķengarags, Mangaļsala, Mežciems, Mežaparks, Pārdaugava, Pļavnieki, Purvciems, Pētersala , Rumbula, Sarkandaugava, Šampēteris, Suži, Šmerlis, Teika, Titurga, Torņakalns, Vecāķi, Vecrīga, Vakarbuļļi, Vecmīlgrāvis, Zasulauks, Ziemeļblāzma, Ziepniekkalns, Zolitūde, Spilve, Berģi, Autoevakuācija, Palīdzība uz ceļa, Evakuators Rīgā, Autopalīdzība Rīga, Evakuatori Rīgā, Diennakts auto palīdzība, Diennakts SOS, Diennakts tehniskā palīdzība uz ceļa, Diennakts auto evakuācija, Auto evakuators, Autoevakuators, Auto evakuācija, Automašīnu evakuācija, Auto evakuēšana, Automobiļu atvēršana, Auto piestartēšana, Dzinēja piestartēšana, Auto pārvietošana, Automašīnu pārvietošana, Auto palīdzība uz ceļa, Auto tehniskā palīdzība, Bojātu automašīnu transportēšana, Auto transportēšana, Auto transportēšana Latvijā, Autoevakuatora palīdzība, Automašīnu izvilkšana no grāvja, Automašīnu labošana uz ceļa, Auto remonts uz ceļa, Automobiļu transportēšana, Bojātu auto evakuācija, Avarējušu automašīnu evakuācija, Auto evakuācija, Evakuatora, autoevakuatora pakalpojumi, Evakuācija pēc avārijas, SOS palīdzība uz ceļa, Tehniskā palīdzība ceļā, Transporta līdzekļu transportēšana, evakuācija